Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Jag föredrar alla med snopp

Publicerad 2008-05-29 12:48:02 i Allmänt,

"DET ÄR FRUSTRERANDE att höra på tjejer som alltid tjatar "Jag tycker mer om att vara med killar än tjejer. Det är liksom raka rör och inte massa skitsnack" Ptja, man dömer ju andra efter sig själv är min åsikt. Och detta uttalande blir lite som att bajsa sig själv i ansiktet. Jag vet att det är jättehippt att vara en sådan tjej som har massa killkompisar. För det är som att spela i division ett när man egentligen tillhör ett korpenlag. Eller?
När jag var liten fick vi höra att "tjejer inte kan leka tre" och helt plötsligt kunde vi inte heller det. Vi fick höra att "flickors konflikter är så mycket jobbigare än pojkars". För flickor viskar, skvallrar och manipulerar. Men mellan pojkar är det raka rör. En smäll på käften så är konflikten löst.
Men ord blir självuppfyllande profetior. Om man bara förväntar sig en massa raka rör är det klart att man inte hör att killar faktiskt också snackar skit. För det gör de. De snackar mängder med skit, precis som tjejer. Fast det har ett annat namn; diskussion. Och utöver skitsnack så slåss dom. Tack och lov slutar majoritetn när de blir vuxna, men en besvärande stor del växer upp till att misshandla kvinnor, barn eller en dum jävel på krogen."

Om du vill läsa hela artikeln: http://www.folkbladet.nu/?p=106996
Skrivet av en tjej med en helt fantastisk blogg för övrigt som du kan hitta här: http://www.folkbladet.nu/?cat=89

För övrigt såg jag ett mycket intressant program där det diskuterades vad man skulle kalla tjejens könsorgan. Att killar har en snopp är så enkelt att säga, men där det kommer till tjejen blir det med ens så himla besvärligt och genant. En av tjejerna som var där, Hanna Närding, hade startat någon form av kampanj - snippa heter det! Här är en intervju ifrån DN med henne: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1058&a=657463. Bra jue.

Kommentarer

Postat av: M a m m a . J e s s i c a

Publicerad 2008-05-29 12:57:04

Goddagens!
Hoppas du får en bra dag idag! :)
Kramar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela