Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

.

Publicerad 2008-05-12 20:32:41 i Allmänt,

Källar som denna måste jag plocka fram det mest färgglada jag har i hela garderoben, mixa det med något mönstrat och en vacker sjal, sen hänga upp det på en galge och tänka att om jag tar på mig det i morgon så blir det en vacker dag.

Du kan alltid bli lite mer, lite brunare, lite vackrare, smartare och snällare. Vissa saker kallas utveckling men hur vet man när det räcker? Hur vet man när det är dags att säga; nej, jag duger bra såhär, inget mer för mig tack på ett tag.

Anna har piercat läppen och är jättefin när jag skrämmer henne halvt ihjäl
på Domkyrkoplan där vi ska mötas upp för en fika. Hon följde med när jag tog min första vaccinationsspruta. Det kostade 525 kr och gjorde ont.

Beställt tid till körhandledarkursen eftersom jag verkar vara den enda artonåringen i hela landet som inte tagit tag i det. Det ger jag mig en klapp på axeln för och tänker att jag får investera i en bilkudde om jag ska se över ratten på pappas bil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela