Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Att existera (att existera som fan)

Publicerad 2008-05-17 18:50:37 i Allmänt,

66439-243Jag vill inte skriva om Betlehemmuren, västra muren eller vilka motiv översteprästerna hade för att röja Jesus ur vägen. Jag vill inte skriva om ledbandsskador eller Hiroshima, jag vill inte räkna vinklar och dra slutsatser. Jag vill skriva sagor. Berättelser och noveller. Jag vill skriva dikter, små lappar och smyga ner i folks fickor. Jag vill ligga på en filt med en flaska vin och prata om livet. Jag vill ta kort och klättra upp för berg. Inte gå på raka led och vara duktig. Jag vill ha kul. Men de säger att jag måste ta ANSVAR för mina studier, mitt liv, min fritid. Lagom är bäst och inte ränna ute för mycket om nätterna, inte sitta inne för mycket för den delen heller, inte sova för lite, äta för lite. Stressa inte Julia, det är inte bra för dig. För mycket kaffe är absolut skadligt och inte nyttigt alls. Varför tänker du så mycket, tänk inte så mycket utan lägg dig och sov istället, det behöver du. Skolka inte, SKOLKA INTE, jag skolkar inte. Jag är bara trött på att vara till lags. Och då blir det på min egen bekostnad. Och maskrosorna slår ut och blommar över, blir till luddiga bollar man kan blåsa bort. Flax flax bort med vinden och pappa blir allergisk. Knopp, blomma, boll, blås. Vad jag har åstadkommit på den tiden? Ett arbete om FN- konventionen för funktionshindrades rättigheter med utgångspunkt i artikel 24 som gäller utbildning. Säg det snabbt så låter du smart.

Kommentarer

Postat av: johannadensnyggaidioten

Publicerad 2008-05-17 19:00:13

vara eller inte vara till lags, that's the question!
allt kommer fixa sig, på något skruvat sätt.
puss på dig!

Postat av: Ylva

Publicerad 2008-05-19 20:20:36

Jag läser detta och kan verkligen hålla med om allt! Skönt att man inte är ensam om den där känslan i 2:an på gymnasiet!

Postat av: Julia

Publicerad 2008-05-25 12:56:06

Tack för era fina kommentarer,
att gå i tvåan är det bäästa och värsta som finns!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela