Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

You´re losing your mind again

Publicerad 2008-03-23 19:10:25 i Allmänt,

66439-307Det snöar utanför och jag tror jag fått feber igen. Jag ser fram emot när minsta sjukdomssymptom inte innebär total ångest över tränarsamtal och oförmåga att kunna träna.

Det snöar utanför och jag längtar efter första dagen man kan ta av sig jackan och sitta och dricka kaffe mot en vägg. Inte blicka inifrån och ut, utan utifrån och bort mot något som ser ut att vara en framtid. Sitta en halvmeter från marken och tusen under himlen som inte släpper ner snöflingor som nu som yr utanför mitt fönster utan att ens vara särskilt i takt till musiken, utan att vara i särskilt bra tajming till någonting alls.

Det snöar utanför och alla goda ting är tre. I år har jag lovat mig själv att lyssna mest på mig själv när det kommer till hyfsat basala grejer som i grund och botten rör mig, och endast mig. Jag har kommit på att det inuti mig pågår Mupparnas julshow, debattprogram och moraliseringspredikningar non stop året om. Och att man måste vara förbannat mycket mer lyhörd för att kunna höra sig själv än vad man måste vara för att kunna höra människorna runt omkring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela