Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

This is a start that I know I´ll belive in

Publicerad 2008-03-16 19:02:45 i Allmänt,

Mitt huvud är fullt av saker som vill skrivas ner. När jag rör mig mellan två punkter och har tråkigt och ingen att prata med brukar jag formulera allt jag ser i olika ordkonstellationer och lägga in i min hjärnbank. Där får det ligga ett tag till,  antagligen tills tiden kommer ikapp och jag har räknat klart alla talen i matte.


Idag promenerade jag i slottsskogen och tittade på människor. Det var soligt och jag behövde inte ha min tjocka ylletröja under jackan utan kunde nöja mig med den tunna. Jag gick och försökte tänka rationellt inför veckan som innebär detta eviga ikappspringande av uppgifter samt en debattävling i bamba mot de coola killarna i ekonomitrean . Jag försökte verkligen att lugna mig själv, vad är det värsta som kan hända egentligen. Allt kan hända. Ekonomitreekillana behöver inte ens öppna munnen för att vinna, alla tycker att de är jättecoola och jättebra i alla fall. Och vi är bara några töntar ifrån tvåan som ska veta vår plats och inse att man inte ska ställa upp i debattävlingen om man inte är cool och går i ekonomitrean. Aja, socialt självmord i morgon i bamba klockan halv tolv om någon vill komma och kolla.


Jag har bokat resor utan att ta ledigt först ifrån skolan och mina föräldrar får ett frispel när jag säger att det ju alltid går att sjukanmäla sig om det verkligen inte går att lösa på något annat sätt. De tycker att jag tar för lätt på allvarliga saker som utbildning och framtid och får det att låta som att jag ignorerat arton års uppfostran och uppträder provocerande genom att nonchalera skolan på det här sättet.  Jag tror även att det var tur att jag aldrig visade upp pappret jag fick med min frånvaro på för den här terminen.

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2008-03-16 21:56:53

HAHAHAHAHAHAHA herregud! och jag som brukar klaga på mina föräldrar. Dina tar ju priset!

Postat av: Till Elin

Publicerad 2008-03-16 22:50:26

Inse att mina föräldrar alltid kommer att ta priset,
att din pappa glömmer era väskor i trappen är inget, och nu menar jag verkligen inget, i jämförelse med vad mina föräldrar gör ^^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela