Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

You could either be successful or be us

Publicerad 2008-06-29 23:38:13 i Allmänt,

Aquarelle med pluxus på datorn och jag är trött, så förbannat trött utan att kunna sova. Vanity fair kostade min sista hundralapp när jag var på flygplatsen, allt jag har är shekel och mitt nästan oanvända skissblock. Jag har börjat måla igen. Vill bara lägga av var tredje minut för att det blir pissfult och inte som d o m  s o m  k a n fånga det på papper, ord, färg och linjer som solstrålarna kvart över fyra in genom rutan, vet exakt hur de ska landa och ligga, snyggt. Aldrig jag. Börjat jobba. Vill ligga ner och se molnen åka förbi, inte göra någonting, a l l t,  inte vara stilla, inte vara tyst utan att behöva prata. Luftballonger och rymdskepp. Ska vi aldrig någonsin hitta hem?

Kommentarer

Postat av: sanna

Publicerad 2008-06-29 23:48:40

Hoppas helgen varit bra :)

Postat av: Helena

Publicerad 2008-07-03 02:02:18

ah, jag tycker om det här inlägget. Jag målar och vill bara lägga av jag med, jag är ledig och vill arbeta, jag arbetar och vill titta på molnen. Idag är aldrig idag utan allting är 'kanske någon dag i framtiden' eller 'men imorgon'.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela