Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Dag ett - ankomst till Ein Geiv vid Genesarets sjö

Publicerad 2008-06-25 17:14:24 i Allmänt,



Går upp 03.45 för att åka till centralen. Vi har av någon obegriplig anledning fått 1:a klass biljetter och jag, Josefina, Louise och Clara har en egen kupé. Gratis latte, frukt, juice och jag somnar vid sjutiden med Beirut i lurarna. Framme i Stockholm 08.40 och tar ett expresståg. Blir intervjuade och säkerhetskollade av Israelisk personal. Väntar sedan flera timmar på att få gå på flyget. C köper snordyrt kaffe och jag fortsätter i ren tattarandra att dricka upp hennes påtår, hur man nu skriver det i plural. Väntar och hinner diskutera kd-kärringar, särskolor, handikappolitik, friskolor och LM:s Sh-lärare innan vi går på flyget.

Nu är vi här på Kibbutzen i Ein Geiv på den östra sidan alldeles intill Genesarets sjö. Jättefina och fräscha rum med utsikt över sjön och en mörk himmel med enstaka stjärnor. Sista biten, mellan Tel Aviv och Ein Geiv tog ca två timmar längre än väntat, men vid sjutiden är vi i alla fall framme. Haft en bra känsla sen jag började resan. Emanuel hade en liten miniandakt och det går knappt att fatta att vi är här. Nu är jag jättetrött. Varit uppe i 20 timmar och vi ska upp 06.00 i morgon för att påbörja en fullspäckad dag vid Genesarets sjö, i Jesu fotspår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela