Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Göteborg sedd från ovan

Publicerad 2008-07-11 00:51:24 i Allmänt,

Familjen har varit borta sen i måndags morse. Pappa lämnade lägenheten och ICA-kortet i mina händer och sen stack han med C och småkids. Att bo själv hemma är för mig en lyx, första dagen går jag och handlar på ICA. Kravmärkt, fair trade, nötter och grovt bröd. Lägger in allt i kylen. Och där har det legat. Jag har inte lagat mat på hela veckan, förrän idag när jag kom hem sur och pisseblöt ifrån jobbet klockan kvart i tolv och var skithungrig och luktade bränt socker. Måttet var rågat, gränsen nådd och jag hungrig. 00.05 ställde jag mig och hackade rotfrukter, potatis, lök och aubergin. Stekte i olja och smulade på massa fetaost. Nutellamackor i all ära Jonas men tjo vad gott det var med riktig lagad mat.

Spontanbokade igår tågbiljetter till Köpenhamn måndag-tisdag tillsammans med Madde. Vi behöver det för att hålla syret i rätt konsistens, Göteborg är vackrast när man längtar. För övrigt tokbra balkonghäng med Hillevi, Jonathan, Madde och Jonas igår. J:s balkong är med kvällssol och utsikt över stan och jag har påbörjat min övertalning om att köra ut hans familj och istället starta kollektiv där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela