Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

För att satsa det sista på mirakel

Publicerad 2008-07-24 20:33:03 i Allmänt,

Jag kommer inte ihåg vad jag hade tänkt skriva, så jag kan ju berätta om min dag så länge. Jag skulle vaccinera mig inne i stan men upptäcker att jag glömt min plånbok och jag tvingas se mig besegrad och åker och badar istället. Ett mycket bättre val tyckte både jag och Rebecka när vi gick till Ganglet. Sen låg vi där och mådde allmänt bra och pratade om livet. Gick hem och upptäckte att mina finaste skor höll på att gå sönder så jag tog av mig dem och gick barfota. Det tog lång tid. Eftersom vi dessutom var tvungna att gå till Ica och hämta ut min biljett till Kent och Thåströms konsert i morgon (!) och jag var tvungen att undvika gruset och den varmaste asfalten. Sen gick jag hem till farmor och farfar och drack kaffe och åt körsbär. Kan man ha det mer flott en helt vanlig torsdag? Nej jag tror inte det, eller det skulle vara att skaka rumpan till Navid i Ulricehamn och gå på festival med Madde och Jonas då.


Lyssnar på Håkans senaste skiva som är lite för bra för att vara sann, sitter i min nya klänning ifrån ett designkollektiv med rosor på (de som hade affären var tvungna att övertyga mig i ca 10 min att jag inte alls såg för söt ut, bara coolsöt) i solsvedd hud och surfar på koffeinkicken jag skaffade mig hos F&F. Vill bara ha en filt, rosévin och mina vänner runtomkring mig och bra musik och inget mer jobb eller ansvar. Bara vara oansvarig och aldrig förkyld eller sånt tråkigt. Jag vill dansa utan att känna blåsorna jag har under fötterna och bara skita i att det finns ett imorgon också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela