Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Acoustic piano in my head

Publicerad 2008-07-23 23:44:25 i Allmänt,

" Om min poesi är bra vill jag att den ska vara det ungefär som ett schysst yogapass, en besvarad lust, en vårdag eller som en pangkväll på krogen, att man känner sig lite Himmelstruzkt raketvital och så där extra livsdugligt "på". Alltså de stunder då ens drömmar blir lite närmare sitt förverkligande och lite avlägsnare sitt raderande. Då man utan att behöva blunda för mänsklighetens alla jävligheter fortfarande tror på förändring. Då man mitt i sin mjukmänskliga bräcklighet väljer sin drömfilm och sedan nervöst skakande trycker på "play" ... Och kliver in." - Bob Hansson

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2008-07-23 23:47:02

ha en bra kväll (Y) :)

Postat av: Helena

Publicerad 2008-07-24 12:28:01

bra sak, bob hansson-dag hade även jag igår ;P

Postat av: Ylva

Publicerad 2008-07-26 11:03:13

Ingen annan än Bob Hansson kan förklara något så invecklat så enkelt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela