Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Mitt år 2007

Publicerad 2008-01-01 16:28:37 i Allmänt,

Årets klant:

·        När jag tappade brickan full med porslin inför det fullsatta café där jag jobbar

·        När jag välde ut tioliters hinken med kaffesumpsvatten över golvet på samma café och det rann ut över precis hela lokalen samt bakom och under disken

·        När jag välte ut en 2 liter bajsbrun sås över golvet på ålderdomshemmet


Årets misstag:

·        Att inte köpa biljetter till way out west

·        När jag tog fel på Indien och Italien på ett religionsprov med kartdel


Årets mest oväntade:

·        När jag upptäckte mig själv ståendes mitt på Frölunda torgs bussterminal, hetsätandes vit blockchoklad

·        Att jag fick alla rätt på ett excelprov i datorkunskapen

·        Att jag fick g på provet där jag förväxlat Indien med Italien


Årets YES!:

·        När jag klarade milen i skatås på under en timme

·        När en mus kommit in i vårat vardagsrum och Christina efter 30 minuters jakt slog ut den på volly med en randig sopborste

·        När jag fintade upp en fd. landslaggspelare på läktaren och la mål


Årets aha-upplevelse:

När jag insåg att xs inom sjukvården betyder extra stor och att det inte var jag som hade krympt


Årets mål:

·        Vinna nobels litteraturpris (ouppnått)

·        Att lära mig a whiter shade of pale på elgitarr och låtarna från Amelie på piano ( ouppnått)

·        Spela i a-laget (uppnått)


Årets flyt:

När jag lyckades lifta med ett x2000 från Alingsås mitt i natten


Årets diss:

Evas pappa till Eva :"Jag skiter i mobilen, det är dig jag är orolig för! Du är stökig, du är slarvig och du kan inte laga mat!"


Årets bäst resemål:

·        Skara sommarland!!!

·        Italien, kanske inte lika mycket imponerad av landet som jag är av min familj

·        Stockholm med klassen


Årets film:

·        Tillsammans är man mindre ensam

·        Pans labyrint


Årets nära-döden uppplevelse:

·        En stormig natt i ett tält någonstans i tyskland när det åskade och blixtrade och ösregnade och blåste så att jag trodde att tältet skulle rasa in och jag fick klaustrofobi och låg åt fel håll så jag hittade inte utgången och fick ännu mer panik och spenderade resten av natten i bilen, först själv, sedan med Lilla H. Sen spydde Lilla H och då fick jag ännu mer panik och bestämde mig för att aldrig åka på familjesemester igen. I alla fall inte i tält.

·        Orienteringen i Enggårdsbergen. Jag var vilse.

·        När jag blev åksjuk i mittfilen på autoban med flera mil till närmsta stopp


Årets rymning:

När de ringer från polisen klockan sju en söndagsmorgon och säger att de hittat Lilla H vid brandstationen iklädd endast stövlar och v-ringat linne.


Årets jag-lär-mig-aldrig:

·        Jag glömmer alltid att lägga i tvättmedel i tvättmaskinen när jag ska tvätta

·        Jag lär mig aldrig att inte ta allting så jävla personligt

·        Att komma i tid (jag kom i tid till tre bibelkunskapslektioner under hela föregående termin och min studiehandledare har insett att det inte hjälper med tillsägelser eller hot längre, jag är som jag är)


Årets HAHA:

Johanna som ska åka wakeboard på skara sommarland och står där supercool och tror hon ska äga oss men istället flyger iväg som ett snöre och tappar badbyxorna, jag har inte skrattat så mycket sen jag var på rödspätte cup.


Årets upptäckt:

·        Att jag kan äta upp en hel sockervadd utan att använda händerna på under tio minuter utan att kräkas


Årets märkt-för-livet:

·        När jag spräcke hakan på en match

·        Att jag har klarat av halva gymnasietiden med bravur


Årets drog:

·        Nässpray

·        The

·        Greys anathomy


Årets fanockså:

Alla gånger jag åkt till fel hall när vi ska träna, eller när jag stod ensam i Skatås en torsdag och ringde och undrade var alla var, ringde och fick reda på att träningen var inställd.


Årets tabbe:

Att jag glömde ta med mig allas julklappar på julafton


Årets vise:

·        Jag i Lundbys industriområde på väg till en träning när jag gick av på rätt hållplast med gick åt fel håll och var hur kissnödig som helst och inte hade en aning om var jag var eller vart jag skulle eller om jag någonsin skulle hitta hem igen.

·        Alla gånger jag ska hem till Jenny och Erik

·        Alla gånger jag går av en buss jag inte åkt förut


Hur kommer det nya året bli?

Det bästa hittills. Jag ska förhoppningsvis åka och hälsa på Linn i Frankrike, åka till Israel samt jobba på Arvikafestivalen. Vem vet, jag kanske lägger av med handbollen och börjar klättra igen, fotokurser och samba lockar också lite. Dessutom ska jag fylla arton. Peace!


66439-24466439-243

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-01-02 12:12:38

tack för ett galet år, ska bli nice att se hur detta året blir :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela