Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Kom och hälsa på mig om tusen år

Publicerad 2008-01-02 23:54:06 i Allmänt,

66439-245 Jag har sån lust att skriva något här. Något opretentiöst som inte inkluderar mitt liv för mycket. Jag kom fram till att det var jättesvårt utan att komma in på skruvade saker som hamstrar och äckligheter. Så här. Jag tänker på januari, februari, mars och ser ett svart hål. Jag ser gråa gator, stress och hamsterhjul. Hamstrar samlar maten i sina kinder, jag hade blivit så äcklad. Hur kan de svälja sen? Kroppstempererad sörja, tugga svälj, tugga, svälj. Jag kanske får sluta att vara så kräsen, sluta klaga för att maten är så äckliga och för att vi får mamma Scans köttbullar minst en gång i veckan. Tänk om jag varit en hamster, vad hade jag gjort då? Ingen aning. Och en sak till, jag får alltid massa röda och gröna sicksacksträck under det jag skriver. Det är för att jag hittar på så många nya ord och hatar sär skrivning. Jag hatar röda och gröna sicksacksträck, så jag brukar kompromissa med min dator. Ändra orden ibland och ibland lägga in dem i ordlistan ibland. De gröna sicksacksträcken är inte lika störande. De brukar jag låta vara kvar.

Jag tänker att kom och hälsa på mig om tusen år, då ska ni få se vad det blivit av mig. Jag fick en bok av Jenny. Det är fortfarande ingen ordning på mina papper av Bodil Malmsten. Jag läser den om kvällarna och tänker att det finns fler som jag och det är bra. Vi som inte tillhör någon grupp utom blodgrupp. Och den vet jag inte vilken jag har. Så kom om tusen år, då ska nog alla oklarheter vara utredda. Angående blodgrupp i alla fall.



Någonting far bort ur huvudet. Skulle just komma på det och så blåser det bort.
"Då var det väl inget viktigt?"

Det är alltid det viktiga som blåser bort.

                                                                                                                    -Bodil Malmsten

Kommentarer

Postat av: J

Publicerad 2008-01-07 19:50:30

fin bild & fin text. vem har fotat?

Postat av: Julia

Publicerad 2008-01-07 20:25:01

Tack,
jag har fotat med min nya kamera!

Postat av: J

Publicerad 2008-01-07 21:32:03

misstänkte det. fast det skulle ju lika gärna kunnat vara en konstnär (om det nu är författare vi väljer att kalla dig) som tagit den. skulle vilja ha den högupplöst om jag får-- maila gärna över. vi borde göra nåt projekt ihop du och jag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela