Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Vi kan uttrycka detta på flera sätt:

Publicerad 2008-12-01 19:37:09 i Allmänt,

Det är besynnerligt det här. Med inställning och intravenös skit och sånt. Med derivata och änglar och energibalanser. Nej det är inga liknelser, sånt har jag inte lärt mig än även om jag försöker. Det är kaffe på magasin 11 och någonting att kupa händerna omkring, för det är december och de vill egentligen vara någon annan stans. Det är tappade matlustar och livslustar till höger och vänster. Det är ljusglimtar och mörkerhetslugn och en skön trivamhetskänsla som dyker upp i sällskap med en handplockad skara jag hade velat adoptera in i ett julpysslande kollektiv där vi kunde bosätta oss fram till januari någon gång.

Saker växer och gror, dock inte i mitt rum. Bara jag som klarar av miljön där inne, min minipalm tittar på mig med sorgsna ögon och säger – ge mig vatten kompis! Jag tittar åt ett annat håll. Orkar inte se misären, tänker att vi passar nog inte särskilt bra ihop ändå. Får skaffa mig en julstjärna eller något istället, någonting som lyser.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2008-12-02 17:51:25

Om det är någonting jag mår riktigt dåligt av, så är det att tänka att saker har känslor. Som minipalmen, med stora hundögon, som tittar på dig, alldeles uttorkad.

Du måste vattna den Julia, jag kommer inte kunna sova annars!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela