Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

När kastanjerna blommar är jag långt härifrån

Publicerad 2008-08-12 20:53:53 i Allmänt,

Jag vet inte om det är sant men  regnar gör det och passar faktiskt också, ganska bra för snart, snart ska jag börja packa mina väskor. För snart, snart bär det av till Centralstationen, Stockholm, Addis (Etiopien), Brazzaville och Dolisie (Kongo!).


Det är tokigt. 


....


Nu har det gått två timmar och jag har lagt upp lite grejer hipp som happ på min säng. Hej jag storknar.


....


Sen undrar jag hur jag kan vara så dålig på att packa trots att jag pendlat mellan mina föräldrar sen jag var 6?


.....


Solen knastrar under fötterna och dammet snurrar, rummet snurrar när jag tillslut reser mig upp.

Vet, kan, gör ingenting. Flygplan i skallen och kanske the är en bra början, fast

mjölken är slut... damm, som kaos utspillt på golvet, fast under något mer kontrollerade former


nu åker jag.


.....

Ses den 2:a september

tjim/tjo!

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2008-08-14 14:48:07

Åh titeln. Bodil Malmsten är underbar, fast den boken har jag inte riktigt fått något grepp om än. Ha det så bra dit du åker!

Postat av: J

Publicerad 2008-08-22 13:02:28

Om du har ajaj-vad-är-det-för-samhälle-vi-lever-i-ångest när du kommer hem vill jag bara välkomna dig tillbaka till en stad där Okkervil River spelar på Pustervik 29 oktober. Då är det höst och det är fint. Puss så länge.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela