Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Lördag

Publicerad 2008-04-06 15:03:03 i Allmänt,

I vissa personers närvaro är det så okonstlat. Man kan vara sig själv utan att behöva ligga och sönderanalysera sitt beteende eller undra om det verkligen var rätt att säga eller göra vissa saker. Igår var en totalt onyttig, okonstlad och behövd dag. Jag och Eva som precis kommit hem ifrån Thailand låg hemma hos henne och ventilerade två veckors saker som vi inte kunnat berätta när vi varit ifrån varandra. Det var först när vissa personer är borta som man förstår hur mycket man behöver dem i sin vardag i form av pepp-sms, telefonsamtal, fikor eller bara vissheten om att de bor på cykelavstånd ifrån ens hus. När jag somnade på kvällen kunde jag känna att jag uträttat någonting trots att jag knappt ätit något annat än mackor, the och choklad eller ens sneglat åt en läxbok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela