Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

And daughter, if you've never lived, then now's the time to start

Publicerad 2008-04-02 17:44:33 i Allmänt,

Jag vill lära mig fota, jag vill bli lindansös, stresstålig och någon gång i framtiden ha ett eget bibliotek. Jag vill kunna skriva orden ut ur pappret, prata baklänges och någon gång mata duvorna på bakgatorna i Paris med smulorna ifrån baguetten jag åt till lunch sittandes på en vindsvåning tillhörandes en pojke med fräknig nacke. Jag vill ha långt svallande hår, en klänning för varje sinnesstämning och fyra katter när jag blir gammal nog att inte orka röra mig runt i världen längre. Jag vill bli en världsberömd författarinna, skriva autografer och dricka rosévin i Barcelona, Frankrike och Argentina på det världsvana viset. Jag se norrsken, begå mina egna misstag och surfa i Australien. Bli tillägnad en sång, balansera på de vita sträcken rakt ut och bort ifrån den diktatur som kallas mig själv. Jag vill lära mig fyra språk flytande, få vackra barn jag kan läsa Peter Pan för tills de somnar för att sedan kunna sitta uppe hela natten och titta på dem när de sover. Jag vill någon gång måla hela mitt rum lejongult, lära mig spela låtarna ifrån Amelie på piano och räkna stjärnfall ifrån ett berg i Grekland. Jag vill bada i Genesarets sjö, älska, älskas, ro utan åror och springa tills jag inte orkar mera. Jag vill läsa en Harry Potterbok på franska, klättra bergsklättring i Italien, hålla ett vackert bröllopstal och vara ärlig mot mig själv. Jag vill fylla allt som går att fylla, tömma allt som går att tömma, vinka till världen ifrån en motorcykel och köra så långt vägen räcker, och lite till.

Kommentarer

Postat av: systeryster

Publicerad 2008-04-02 19:00:19

vackert skrivet, härligt sötnos.

Postat av: Helena

Publicerad 2008-04-02 20:52:47

Precis min frustration. Hey vi öppnar ett bibliotek tillsammans

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-04-02 22:25:52

grymt bra skrivet hörru!

Postat av: Elin

Publicerad 2008-04-02 22:34:03

det vill inte jag.
..

hahaha, JO det vill jag. fyför vad mycket livsenergi i ett enda inlägg. jag vill göra allt det där NU.

och du är världsbäst på att skriva.

Postat av: J

Publicerad 2008-04-03 21:40:21

ja, jävlar vad fint du skriver och fint du drömmer--- kom förbi på en kaffe närsom. eller du kanske snarare behöver neråttjack.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela