Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Lejongult och grått.

Publicerad 2007-09-01 19:06:53 i Allmänt,

Ord som inte bildar annat än långa rader är inte ord. Ord är de som kryper inåt, sprider sig som en atombomb i dina vener. Jag skulle ägnat helgen åt handboll, men min kropp sa nej så istället ägnar jag den åt musik och ord. Ovan vid att ha så himla mycket ungar och gap och skrik omkring mig hela dagarna. Blev helt lack när H dessutom kom in och spillde ut sand (?) i min säng och med ett ?falåt julia? sopa ner det i min väska. Nu är de små odjuren tack och lov ute och leker.

C är som hela famnen full av fåglar som just släppts lös. Han är jättesöt och jättejobbig. Pappa säger att han brås på mig. Tror jag vill måla rummet i lejongult och grått, men är inte säker än.

Kommentarer

Postat av: Nathalie Gullberg

Publicerad 2007-09-04 16:08:40

jag har läst din blogg så länge den existerat och jag måste bara säga dig att jag förundras över ditt sätt att skriva. du har verkligen talang julia, använd det! :) ska göra ett arbete i fotokursen, och jag undrar bara om det är okej att jag lånar små citat ur din blogg, samt några bilder, ?:) det kommer inte publiceras eller något, bara för min lärare i medie kunskap/ foto!
Saknar dig, vi får ses nån dag! våra skolor är nästan grannar ;) ta hand om dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela