Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

La vie n'est que l'interminable répétition d'une représentation qui n'aura jamais lieu.

Publicerad 2007-09-20 18:08:33 i Allmänt,

La vie n'est que l'interminable répétition d'une représentation qui n'aura jamais lieu.Hemma med underbaraste pinsampappan som alltid sjunger med i alla låtarna när han står i köket och lagar mat. Alltid visslar gällt och högt och omedvetet nynnar när vi handlar i affären. Han skulle ta hand om Adam som opererat mandlarna några dagar, men Adam mår prima och pappa har ingen lust att gå till jobbet i alla fall. Så han är hemma och är jobbig, visslar, sjunger och lagar köttfärssås och spagetti. Förut skjutsade han mig på cykel till vårdcentralen. Sån är han min pappa. Jag och Adam går och gnäller på honom och säger åt honom att hålla tyst och sluta dra så torra skämt fast vi alla vet att vi inte menar det egentligen, att vi inte vill byta ut våran jobbiga pinsampappa mot någon annan pappa i hela världen.

Vill kolla på Amelie från montmartre men får inte ner filmen från internet. Allt ifrån filmens ljus, skådespelare, handling och citat är precis vad jag verkligen vill ha just nu. Les temps sont durs pour les rêveurs. Pappa och Christina är iväg och kollar på radhus. Det blir ingen ommålning på rummet, det blir flytt istället, så snart som möjligt. Så jag försöker tänka att rummet är sagoblått istället för fulblått och hänger upp mina guldiga ballerina på väggen för att få det lite hemtrevligt.

Vill ni göra en god gärning kan ni åka till cykelaffären på Ekedalsgatan i Majorna. Där står min cykel och skulle blivit hämtad för ca 10 dagar sedan. Men jag har varit för sjuk för att cykla hem den. Den kan ni få ta med er hem till mig. Och så lovar jag att bli jätteglad och bjuda på the? ni kan ju tänka på det i alla fall.

Bild: www.yeahyeahyeahs.com
Citat: Amelie från montmartre

Kommentarer

Postat av: syster yster

Publicerad 2007-09-21 16:02:29

flytta, igen?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela