Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Gratis latte och bassilusker

Publicerad 2007-09-13 16:46:23 i Allmänt,

Varför blir jag inte förvånad när jag kommer till skolan och får reda på att vi ska fotas för stödkompisgruppen just idag när jag kommer snorig, blek och med otvättat hår? Kanske för att jag sammanlagt typ två gånger kommit ihåg sånt. Och kanske för att jag är lagd åt det hållet. Igår tex. tvättade jag, torktumlade, vek och hängde upp och kände mig jätteordentlig. Sen när jag bäddade min säng med lakanen jag just fått klara kändes det fel. Det luktade inte rent. Klockan halv elva på kvällen slår det mig att jag för samtliga kläder och lakan glömt lägga i tvättmedel i maskinen innan jag kört den. Jag blev inte ens irriterad, jag har börjat acceptera att det är sån jag är.

Superdag annars i skolan. Jag hittade en mascara för 60 kr och jag och Fanny fick gratis latte och choklad på ett café (säkert för att vi såg så snoriga och bortkomna ut)och satt och myspratade i över en timme. Dessutom motstod jag att köpa tre par trosor fastän de var jättebilliga. Rolig samhällskunskap när jag inte känner mig som en efterbliven idiot. Vi debatterade och genast hamnade jag i mitt rätta element. Jag gick in med själ och hjärta och folk uppfattade mig som allmänbildat trots att jag egentligen förstod lika lite som dem fast ordbajsade desto mer. Det är ju iof vad politikerna gör med så det kanske är det jag ska bli. Får ha en plan b till psykologutbildningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela