Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Comptine d´un autre été l´apres midi (det är också vackert)

Publicerad 2007-09-09 20:41:01 i Allmänt,

Comptine d´un autre été l´apres midi (det är också vackert)Idag slängde jag min att-göra lista och åkte till Liseberg istället. För en gångs skull kändes det som ett mycket bra val. Jag hade störtkul och H var vackrast när han åkte radiobil med mig i röda hörselskydd och vi skrattade så vi grät och preja ner hela banan. Och helgen var jättebra. Deg med E, sen finaste superhänget med bästaste människorna hemma hos J. Massor av kalorier, skratt, the och twister (fast C bara fuskade). Jag cyklade hem och var varm i hela magen.

Jag lyssnar bara alla fina låtar på repeat. Det blir vackrast då. Fast allra vackrast blir det när Yann Tiersens låt ifrån Ameliefilmen kommer. Den har stått på i tjugo minuter nu och jag tänker på Audrey Tautou som är vackrast i hela världen, löv som faller, mörka kvällar, regn och höst. Och det är vackert det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela