Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Söndagshjärta (lov)

Publicerad 2007-10-28 17:41:22 i Allmänt,

Söndagshjärta (lov)Jag sitter med fötterna mot elementet och fryser för första gången sen vi flyttade till vår tokvarma lägenhet och tänker tillbaka på helgen med ett inte extas utan mer mysleende och fin känsla i magen. Soul och Funk konsert på fredagen, match och sedan genom stan för att träffa Elin hemma hos Jenny och Erik på lördagen. Mysprat och the för att sedan hamna framför scream som två siamesiska tvillingar där man inte kunde urskilja vems hjärta som var vilket eller om det var ens egna naglar som borrade sig in i armen hårdare för varje mord av killen i screammask som Elin under upprepade gånger försäkrade för mig bara var en skådespelare som gick efter manus. Söndagsfrukost med Elin, Erik, Anna, Jenny och Pär. Sedan fika med Anna i trassligt hår med soppa och chaithe. Vi gick till ett stängt Myrins i Göteborgsregn (den sorten som kommer underifrån) och höstrusk, sedan lite torget innan jag tog min guldiga cresent och cyklade hem lagom till en jättegod middag med tända ljus och inte så farligt hög ljudnivå vid bordet.

För övrigt är det höstlov och äntligen ledigt. Jag får en och annan jättemysig kommentar av anonyma skribenter med peppande meddelanden eller bara ?färga håret rött igen? och det känns fint. Vintertid idag och jag funderar att spara min timme till ett noga utvalt tillfälle för att få ut så mycket som möjligt av den extra timmen man får.

Bild: Permanent vacation

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2007-10-28 22:10:43

Jag tycker att din blogg är väldigt fin! Har följt den ett tag då den ligger som en favorit (:

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela