Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Jorden är en vip-hylla för oss som vann det första racet mot livmodern och som vet hur man gör när man gråter.

Publicerad 2007-10-07 21:41:18 i Allmänt,

Jorden är en vip-hylla för oss som vann det första racet mot livmodern och som vet hur man gör när man gråter.Jag sitter och lipar framför Greys igen, har fått låna boxen av Clara vilket är en av de bra sakerna som hänt den här helgen. De andra är bland annat att jag köpt en lång mossgrön halsduk och träffat Hönögänget hemma hos C. Även klämt in en handbollsmatch och häng med både Johanna och Eva samt en fika på Condeco med J. Planerat in Franskapluggande inför morgondagens prov, engelska glosor och kanske matte men slökollar bort morgonen på TV istället och undrar vad det egentligen är för fel på mig när jag för andra veckan i rad känner att jag mer än någonting annat vill ligga under mitt blommiga täcke i mina trassliga lakan och kolla på film istället för att fronta vad än det nu är som pågår utanför min dörr. Tänker framtid, poäng, ekonomi och nu fanimej ska någonting göras innan jag gör en tvärvändning ute i hallen och går tillbaka till mitt rum. Jag satte i alla fall igång en tvättmaskin.

Vill vara effektiv utan att vara stressad, vill vara laddad utan att vara på gränsen till panikartad nervositet och sluta halvlåtsas bort saker som ändå ligger i bakhuvudet och finns kvar. Världen kommer inte sakta ner för min skull, lika lite som impulsstyrda känslomänniskor är de som klarar sig bäst här i livet. Och jag ska sluta vara sån hela tiden. Jag ska för att citera min tränare - inte ta det så jävla personligt. Vad nu det är. Imorgon är det måndag och min och Jennys hamburgarätardag i veckan. I morgon ska jag tänka nu och inte sen. Då kommer allt funka.

Rubrik, taget från en av Bob Hanssons texter

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela