Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Jag behöver ingen sömn, med tiden på min sida

Publicerad 2007-10-14 20:31:19 i Allmänt,

66439-204Jag känner en som ser ut som Hagnesta Hillflickan på Kents skivfodral ibland och jag tycker det är snyggt. Jag känner också en som har ätit ananaspaj och pluggat och kollat på en inspelad dockteater och lekt Tarzan med sin lillebror. Samma tjej som hade lekt Tarzan och det där har just etablerat sig i tanken att det är en kaosartad pedant hon är.

Spännande med nya insikter även om de ofta blir drällande över golvet, aldrig upplockade och insorterade, som kläder, som böcker och papper i ett rörigt kaos. Och tjejerna som jag aldrig hittar ett samlingsnamn på mer är Johanna, Pilla, Ysso, Becka och Elina, eller ?dom? var här och såg på film och tjötade igår. Det var mysigt och varmt. Mitt rum är rätt litet och termostaten på elementen har inte riktigt lärt sig hur de ska bete sig än. Det är en ständig kamp mellan mig och den där jävla termostaten. Jag öppnar fönstret för att det är för varmt och termostaten svara med att dra upp på högsta värmen, jag fejk-kapitulerar för att den ska sänka temperaturen, sen är jag tvungen att öppna en liten stund i alla fall, och så håller vi på. Jag ska komma på ett sätt att överlista den. Someday I will.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela