Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Everything is illuminated (in my mind)

Publicerad 2007-10-17 20:28:46 i Allmänt,

66439-206Kolhydrater 60 gram, två gram fett, hör jag och undrar om jag bryr mig. Förmodligen inte. Skrivit men inte postat ett brev, öppnat och stängt historieboken, öppnat och stängt, öppnat och stängt. Högsta våningen på Stadsbiblioteket och senast jag satt här lipade jag och läste Jonathan Safran Foers bok och önskade att jag kunde skriva. Precis så. Ser ett noggrant utlagt mönster av gatsten. Vill dra upp dem. Stapla alla på hög.

Får lust att skriva små saker på lappar medans jag sitter där, och stoppa in i böckerna. Det är sånt jag ofta tänker på men aldrig gör. Förut drack jag världens största kopp choklad med grädde. Det är sånt som jag däremot gör fastän jag egentligen inte är sugen. Antar att jag bara ville vara, social. På Stadsbiblioteket är klockan fyra. Vi kan säga att dagen tar slut där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela