Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Arga leken och i löpslingan bakom Bergakungen luktar det popcorn

Publicerad 2007-10-15 21:55:45 i Allmänt,

66439-205Okay jag har gett mig själv fem minuter att uttrycka mig på eftersom jag har skrivabstinens och inte tid att åstadkomma något som är av egentligt värde sätter jag mig här och skriver. Igår kom det in en mus i vårat vardagsrum, det var ungefär lika överraskande i sig som att se alla i familjens reaktioner; vilka pussys vi är. C var den som fick ut den stackars musen på balkongen genom ett slag på volley efter att pappa skrämt ut den från soffan. Jag varken förstår eller vill veta hur en mus kommit upp till tredje våningen i en lägenhet och sen dessutom in.

För övrigt var det en bra dag idag. Bra humör och lagom kallt och höst. Grymt bra träning med situpstävling på slutet. Sånt måste man vara funtad på ett speciellt sätt för att uppskatta. Vi springen som avslutning och det är förfärligt att varje gång känna lukten av popcorn i utblåset bakom Bergakungen och dessutom veta att personer sitter där inne och kollar på film/hånglar när vi springer i becksvart mörker iklädda reflexvästar och ser allmänt nördiga ut. Lilla H får mig att gråta av skratt på kvällen när jag lär honom arga leken. Han äger verkligen sönder mig. Sen kallar han mig för sin lilla pudding och jag bryter ihop totalt. Nu ska jag plugga träningslära och försöka ignorera ljudet ifrån våra grannar när de skäller sönder sina stackars barn.

Bild: Rosen jag fick från eva för att jag är jag och hon är hon och för att det är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela