Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Trådar i en rytm som aldrig suddats

Publicerad 2007-05-26 19:47:56 i Allmänt,

När jag går hem ifrån spårvagnen brukar jag gå och drömma och missar alltid trappan ner till höger för att komma ut på gångbanan. Jag fortsätter rakt fram längst med spåret där det också finns en gångväg. Efter ett tag tar den bara slut och det är bara spår i en lång raksträcka framför mig. Eftersom jag kommit en bra bit orkar jag inte gå tillbaka, så jag får klättra över staketet eller gå på spåret för att kunna komma därifrån. Jag tycker det är otroligt dålig planering trots att det är lite roligt att tänka på hur det ser ut när jag försöker komma över det där sabla staketet.

Var hemma hos pappa och hängde. Rensade linneskåpet (vi ska flytta snart), spelade kula och käkade lax för tredje gången den här veckan. Det var fint. På måndag får jag låna en system digitalkamera av min pappas arbetskamrat, tycker jag om den får jag köpa den för 3000 kr. Jag har varit i extas sen jag fick reda på det, helt galet! Jag har drömt om en sådan i flera år!

Eva var här igår. Vi låg som två döda sillar och såg på film hela kvällen, sen orkade hon inte åka hem så hon sov över. Bra med en stor säng när du får oväntat besök. Fast nu är den full av kaksmulor, fast det har väl sin charm det med. Trevligt var det i alla fall.

Nu är det kväll igen och balkongsittning med kalla fingrar och en yllefilt för att lyckas behålla den där varma känslan i magen ett litet tag till. Slås gång på gång hur enkelt det är egentligen när solen lägger sig som en varm hand på min panna och formar tummen upp som en siluett på väggen bakom. Snart är det sommar och då ska jag bränna min naturkunskapsbok, åka till Dalsland, komma tillbaka och torka gamlingar i röven i fyra veckor och ha så förbannat kul jag bara kan.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2007-05-27 19:20:15

En system digitalkamera alltså.. Åh, fan, det var något nytt :)
Kanske en digital systemkamera?
Hihihihi^^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela