Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

You have silverfish like a natural resource?

Publicerad 2007-03-09 18:48:44 i Allmänt,

You have silverfish like a natural resource?Så kom vårkänslorna liksom av sig, drunknade i någon av alla de vattenpölar som har samlats på gården. Mina loafers fick betala för min entuseasm när jag tog på mig dem i morse, de står nu dyngsura och skrynkliga i hallen. Flipflopps och gummistövlar är det enda som biter på det här vädret, men flippflopps är för kallt och gummistövlar kan man ju inte ha varje dag. Själv trodde jag att jag skulle drunkna idag i mina egna gäspningar på de katastrofalt tråkiga och långa redovisningarna på engelskan (en annan som höll på att drunkna var förresten Camilla på livräddningen men det är en annan historia), jag och Fanny satt och skrev korta meddelanden till varandra i min kalender som tillslut fyllde flera sidor. Hur kommer det sig att när man får fria tyglar att göra som man vill gör man ändå alltid som man brukar? Jag tycker att det skulle vara straffbart överskrida överenskommen tid på redovisningar med mer än fem minuter.

Kan tyvärr inte lägga till att dra ut stygn till min äckelskönasaker-lista där pilla bort sårskorpor, dra ut flisor och klämma finnar redan ligger. Tanken på att någon ska dra ut fyra tjocka trådar ur min haka helst idag ger mig obehagskänslor och rysningar upp i hårfästet, nej inte sådana där sköna rysningar man kan få när någon sjunger vackert utan rysningar av den där obehagliga sorten man kan få ibland. Som nu till exempel. I morgon ska jag jobba och gå på klassfest med ett grönt djungelplåster på hakan; - det ni!
Lyssna på: http://www.myspace.com/barbrobarbro  "Gruppen Barbro består av fyra kvinnliga artister från Göteborg. Med nyskapande arrangemang och överraskande tolkningar av egna och andras låtar skapar Barbro något så originellt som en visshow. Svängig musik, knivskarpa stämmor och en avväpnande humor gör Barbro till en upplevelse utöver det vanliga." (från deras myspace-profil). Lina som är med i bandet är för övrigt min lillebrors barnvakt. Lyssna, det här är bra!

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2007-03-09 19:49:13

jag kommer förbi om jag hinner! vad ligger det nu igen(a)?

Postat av: Fanny

Publicerad 2007-03-11 00:44:53

Vilken kväll! Hoppas att du hade lika kul som jag :) Älskar dig Julia, du är underbar!!! Ses imorgon (L)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela