Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Hon tänkte regn, där faller mina tankar

Publicerad 2007-03-06 20:36:02 i Allmänt,

Hon t?nkte regn, d?r faller mina tankarFör full almanacka och för tom vardag, dålig kombination. Vinter är det inte men åtminstone regn, så man får lov att vara inne idag. Har gjort en chailatte och bränt mig på tungan, slarvat bort lösenordet till länder i fickformat igen. Kliar som stryk på hakan, såg ut som Frankenstein med röda ögon, grön blek hy och fula ärr igår när jag kollade mig i spegeln. Pepp! Var inne på www.tjuvlyssnat.se och läste roliga saker och låg och fnissade, sen såg jag på ?en obekväm sanning? med Al Gore och slutade fnissa ganska snabbt. Det blev lite mörkt så jag var tvungen att sätta på Daniel Lemmas nya skiva, tänka på alla roliga handbollsminnen och på att jag nog ska ta på mig mina gula stövlar i morgon för att allt inte ska bli så mörkt, för att lysa lite, åtminstone för någon annan. Och som de sa i en film som jag inte kommer ihåg, att vi föds alla med en ask tändstickor inom oss, men vi kan inte tända dem själva. Det behövs syre och ett stearinljus. Syret måste komma från andedräkten från den vi älskar.
Stearinljuset kan vara vad som helst, en melodi, ett ord från en älskade, en smekning, ett ljud, ja vad som helst. Något som skapar en gnista som antänder en av tändstickorna, och var och en måste själv upptäcka vilka gnistor man behöver för att leva.

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2007-03-07 15:25:28

Köp "tjuvlyssnat" boken, jag garanterar att den är bättre! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela