Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Tillhör Västra Frölundas sjukvård

Publicerad 2007-06-26 18:40:47 i Allmänt,

står det tryckt på min tröja och i går var en sån dag när inte ens jag som vill klämma in minst två grejer för mycket varje dag för att hinna göra allt jag tycker är roligt kunde bli missnöjd med mig själv. Jobbade, tränade och hann dessutom med världens superhäng hemma hos Jenny som fyllde år. Dessvärre kommer smällen dagen efter (varför alltid detta bakslag så fort man har haft roligt) och jag pratar inte baksmälla nu utan trötthet. Gick och la mig sex timmar innan jag skulle upp och började tänka så mycket på hur mycket jag behövde somna att jag inte kunde somna. Klassiker jag vet. Har känt mig som ett vrak hela dagen. Allting har passerat som i en surrealistisk dröm. Och jag vet inte om det verkligen var jag som gick runt och letade efter ett par löständer i morse för det kändes bara inte som en sån grej jag brukar göra på tisdagsmornar. Men man vet ju aldrig, saker förändras ju hela tiden.

Sen visste ju dessutom inte jag att xs inom sjukvården betydde extra stor när jag tog kläderna ut förrådet i måndags, eller att de små storlekarna skulle vara slut sen när jag kom tillbaka för att hämta ett annat plagg, eller att det kunde vara så roligt att prata med vissa senila söta små tanter. Men nu snurrar jag omkring i alla fall, med en mintgrön och vitrandig skjorta i storlek medium med "tillhör västra frölundas sjukvård? på. Och det är ju rätt bra, att det står var jag hör hemma, så ni kan berätta det för mig om jag i min extrema trötthet och förvirring skulle råka komma hem till er någon dag i förbifarten och lägga mig ner på eran hallmatta och dö. Tack för mig nu ska jag gå och sova.

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2007-06-26 20:20:29

senila tanter har jag hösrt ska vara trevliga.. friida fick komplimanger för sin "hylla" när hon jobbade på ålderdomshem.
sespå lördag.. ska titta tider nu.. puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela