Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Och Piccadilly Circus ligger inte i Kumla

Publicerad 2007-06-10 23:28:25 i Allmänt,

66439-167Superhäng med Adeline, Fanny, Emma, Camilla och Madde i Slottsskogen efter jobbet med vattenpipa och stora kanelbullar. Satt kvar flera timmar och spelade kort och gjorde massa mysko lekar. Sen drog vi hem till mig och drack the i hammocken. Det är lyx så det bara smäller om det när man kan sitta ute i trädgården utan långbyxor klockan tolv på natten och dessutom ha trevligt sällskap.

Vaknade upp av att jag glömt stänga av veckarklockan, somnade om och drömde mardrömmar om hinderbanor, höga ribbstolar och min bildlärare Maj-Christine. Det måste vara värmen. Enligt Erik är det bara Portugal i hela Europa som har det varmare än vi just nu. That´s hot. Försökte sola idag eftersom jag har massor av soldagar att ta igen när jag varit inne och plugat och jobbat. Jag stod ut i 37 minuter sen gick jag in och la mig på golvet. Jag var inte ens sugen på vatten. Vid två träffade jag Erik på Linnéplatsen, tog en glass och solade lite. Efter flygplansskådning blev det geografilektion och bakläxa för mig. Jag hittar inte ens i min egen trädgård, men till spårvagnen hittade jag. Så hem till Linda för mat, kubb och glass. Kändes som medelhavet på hennes altan. Eftersom jag inte fattade hennes vägbeskrivning till Beryll gick jag hela vägen till torget i stället, det tog
27 minuter. Sen gick jag barfota från Markland och hem för att jag hade så ont i fötterna, som tur var hade jag Jennys kjol på mig som vägde upp det onda. Macka och mjölk på balkongen innan jag kröp till kojs i mitt rum som säkert är 25 grader varmt. Är varm och har råkat ställa min veckarklocka så att jag missar franskan.

Kommentarer

Postat av: J.Fh.

Publicerad 2007-06-11 21:19:59

Börjat läsa Håkan Nesser, inte sant?
Du är välkommen till Kumla, så kunde man guida dig lite grann där (det lilla man känner till)... Det roligaste av allt vore dock att se dig igen, så man kunde få förklara för dig hur vackra träd som blir belysta av solnedgången är...

Postat av: J

Publicerad 2007-06-12 14:22:34

erik, vem är denne erik? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela