Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Who was that girl who fell asleep under a tree, singing who was that girl, I know for sure it wasn´t me

Publicerad 2007-07-01 16:19:06 i Allmänt,

Lägenheten är ny och jag sitter på en flyttkartong med datorn på den bruna byrån som hittills är i stort sett den enda möbeln i mitt något spartanskt inredda rum. Tapeterna är blåa med ljusa ränder och jag sover på en 10 cm tjock madrass på golvet med en liten rislampa som belysning. Det stör mig inte att jag tycker blått är skitfult och att jag varken har möbler eller en riktigt säng. För nu har jag eget rum här med. För att säga som C; det var ju skönt att du fick ett eget rum nu innan du flyttar hemifrån i alla fall. Och det är det ju. Fast det luktar inte hemma.

Lagfest hos Pajen igår. Singstar, tacos och annat kul. Sofie kom in och ägde oss på ´jag har aldrig´ med sin breda norrländska och jag skrattade så jag grät när hon på frågan vem som spelar huvudrollen i Moulin Rouge svarar Beyonce. Pajen tjatar på mig för min vikt och jag säger att han är mer fixerad vid mig än vad jag själv är och att det är bara för att han inte har en dotter som han måste ta ut sin pappaorolighet på mig. Han skrattar och jag säger självsäkert att jag gått upp tre kilo, när han hör till vad suckar han bara och skakar på huvudet. Vad som händer sen kommer jag att få äta upp hela hösten, eftersom mamma tjuvläser skiter jag i att skriva vad, kan bara säga att jag numera kommer att kunna rabbla 870518 vilken tid på dygnet ni än väcker mig til the end of time. You girls rock.

Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2007-07-01 22:25:01

En tidigare mycket nära vänn till mig hade i din ålder samma "problem" med omgivningen - hon fick små blåmärken längs ryggraden av att göra situps på golvet i gymnastiksalen, vilket fick många närstående att tro att hon svalt. Vilket jag med säkerhet vet att hon inte gjorde - hon var bara bygd så på den tiden.
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela