Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Sometimes we tip toe, sometimes we run, sometimes we wander while looking at the sun

Publicerad 2007-01-08 14:01:50 i Allmänt,

Sometimes we tip toe, sometimes we run, sometimes we wander while looking at the sunSitter inomhus för andra dagen i rad och lyssnar på Ane Brun skivan jag fick ifrån Peter som tack för hjälpen efter att han utövat någon typ av psykologundersökning på mig. Jag jobbar aktivt med att hålla världen på avstånd idag. Särskilt efter mina obehagliga drömmar som de senaste dagarna innefattat både kopplade guldfiskar, utökad familj och uppsprättade och omsydda påslakan med spritpenneskrivna mobilnumer på. Efter sådana nätter är innesittardagar med Ane Brun och Nina Ramsby tillåtna och fullständigt acceptabla. Även plöjt igenom ett par kapitel i Linda skugges bok "Akta er killar här kommer Gud och hon är jävligt förbannad" som jag fick i julklapp. Hennes samlade krönikor. Okay, jag kanske inte alltid håller med om vad hon skriver, men det är skönt att det finns människor som är lika arga som mig och som dessutom orkar och våga skriva om det.

Det finns en viss spänning med att sitta och dricka the vid sin dator. För det första är det familjens gyllene regel, att inte äta eller dricka vid datorn som man bryter mot. Fast den regeln blir mer som en förmaning nu när jag har en egen "du vet att datorn är körd om du spiller ut det där över den va!?" Japp, det vet jag, fast man kan omöjligt komma in i samma mysstämning om man inte har en kopp thé, fatta det. Dessutom fryser jag som fan om mina händer, då måste man ha en kopp att värma dem på. Vardagsspänning.

Det är så roligt nu när jag färgat håret, med folk som helatiden frågar "har du färgat håret?" Jamenar är inte det rätt självklart att jag har? Om du möter en kompis som varit mer eller mindre mörkblond i hela sitt liv och hon kommer totalt självlysande röd är det väl ganska uppenbart att hon färgat håret!? Det är inte så att jag använder något konstigt balsam som failat för att jag typ glömt att ta ut det över natten kompis, sagornas tid är förbi, här är det brutal verklighet. Svaret är alltså ja, jag har färgat håret, sluta fråga för fan.

Bild ifrån sagoboken "vem ska trösta knyttet", fråga mig inte var jag hittade den. Men den är fin. Den är barndom. Förövrigt finns det ett installerat "radera historik" på min sökruta i google. Undrar om man skulle ta och skaffa ett sådant till sig själv också. Har kommit fram till att jag har aldeles för lite bra skivor för att stanna i soffan en hel dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela