Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Ord fyller vår vardag med meningar

Publicerad 2007-01-28 20:09:55 i Allmänt,

Ord fyller vår vardag med meningarDet är söndag, jag har fått lön, vi har mysvecka i skolan och jag är snart 17. Borde inte jag befinna mig i ett bra tillstånd sådär mittemellan en koffein- och adrenalinkick med världens smajl? Tydligen inte. Är så trött att jag kan kräkas (skönt att jag har spyfobi så jag inte gör det iaf.) Mitt hår har en fet utväxt och jag har slutat andas med magen. Vet inte om jag bloggar om kvällarna för att jag inte orkar tänka på morgonen eller för att jag blir sinnessjuk om jag inte får skriva.

Var hemma hos Anna i går kväll. Hon hjälpte mig med mitt bildprojekt som inte känns lika mycket magsår längre. Vi käkade vindruvor, lyssnade på Marit Bergman och plockade fram inspirationslådan under sängen. Typ fett behövligt. Ägnade dessutom tre timmar av fredagskvällen hemma hos Marcus för att plugga inför matteprovet på tisdag. Skönt att ha inspirerande och intelligenta människor i sin omgivning, sånt liksom smittar av sig. Bonus på fredagen var att få höra berättelsen om när Marcus var i Uganda och fick binnikemask (oavkortad och ocensurerad verision). Jag kom fram till tre saker under den här kvällen. 1. Vinterkräksjukan är vidrig, men binnikemask är värre, jag kanske ska sluta oroa mig så mycket 2. Afrika är säkert ett underbart land men Majorna är inte fy skam det heller 3. Flytta över alla x på en sida innan du börjar krångla med ekvationen, annars skiter det sig nästan alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela