Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Sjutton, klumpig och feg

Publicerad 2007-02-18 20:39:10 i Allmänt,

Idag hände det som inte fick hända. Jag tappade en bricka med disk. Det sa bomkrachbonk och sen blev det tyst, förfärligt pinsamt tyst eftersom alla slutade äta och kollade på mig i stället. Genom ett under var det bara en av tallrikarna som gick sönder. Jag gick på tå och tog typ pyttelite disk åt gången resten av dagen och tänkte att jag skulle få sparken. Sen berättade Marika om när hon var 14 och tappade en hel back med glas på Columbus. Då kändes det lite bättre. Gjorde hyfsat gott kaffe för första gången idag, kände mig som värsta proffset även om det smakar rävgift jämfört med det andras.

Förutom krasch incidenten var det en bra dag. Jag ångrar bara att jag inte gav min semla till narkomanen på Markland. Hade han inte pratat för sig själv och viftat så frenetiskt med armarna hade jag gått fram. Nu blev jag lite feg och åt upp den själv i stället. Sånt händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela