Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Laika kom tillbaka

Publicerad 2007-02-08 16:28:10 i Allmänt,

Laika kom tillbakaLaika kom tillbaka vill jag ropa ibland, för det finns för få vackra sånger och jag vill höra någon berätta om hur det är att omges av totalt mörker. När jag hostar kommer det långt nerifrån och på något sätt ekar det till i pianot varje gång jag hostar vilket gör det hela mycket effektfullt i kombination till de ljust röda och halvutslagna tulpanerna som står på mitt skrivbord. Koop och Ane Brun kompar knattret från tangenterna. Den här dagen känns rätt onödig. Jag var i skolan mellan 08.20 – 15.00 och gick på två lektioner. Resten av tiden var jag i skolcafét hos Frida. Jag tror att lektioner ibland kan vara fett överskattade, man kan få ut på tok mycket mer av andra saker vissa dagar. Ja det var en sån dag idag. Typ vem är jag och vad gör jag här. Host host. Laika kom tillbaka, jag vill diskutera en sak.

Jag kan sympatisera med de flesta olika typer av människors åsikter. Jag kan liksom ändå någonstans ha en förståelse för många saker, även om de ibland är hemska eller skruvade. Faktum är det att de människor jag nog ibland har svårast att förstå är kristna människors åsikter och värderingar. Det känns lite konstigt att jag inte kan plocka fram den sidan av mig själv, när jag kan plocka fram så många andra. Det känns konstigt att jag på få punkter är så otroligt säker på var jag står som vissa värderingar som går emot kristen tro. Jag önskar ibland att det inte var så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela