Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Jag har funnit min plats mellan Kamratposten och VI

Publicerad 2007-02-05 21:26:13 i Allmänt,

Jag har funnit min plats mellan Kamratposten och VI1 % av Sveriges hushåll har en så hög inkomst att de tjänar på att köpa subventionerande hushållsnära tjänster istället för att göra jobbet själva. Beräkningen är gjord enligt den borgerliga alliansens förslag om avdrag för hushållsnära tjänster som ska införas den 1 juli 2007. Det spännande är att man måste ha en månadslön på 46 tusen kronor för att tjäna på att köpa subventionerande hushållstjänster istället för att göra jobbet själv. Kommunals medlemmar, där Hemfrids personal ingår, måste jobba i 2 timmar och 27 minuter för att kunna betala för en timmes tjänst. Sånt spännande lär man sig om man läser Ordfront som jag fick ett års prenumeration på när jag fyllde år och jag är närmast lyrisk över att ha hittat någonting mellan Kamratposten och VI som tilltalar mig.

Vi pratar miljöproblem på geografin. Som att alla människor helt plötsligt bestämt sig för att kliva ur den kollektiva förträngningsmaskinen vi varit placerade i under flera år. Varför måste folk börja prata om alla dessa jävla problem så fort jag blivit stor nog att börja fatta vidden av dem. Kan man inte sätta upp konkreta mål för hur man ska agera, för hur lite bil vi ska åka eller vilka klädföretag som har värst miljöutsläpp så man vet hur man ska agera. Nu bara alla klagar och ger oss unga ett tryck över bröstet eftersom vi bara kan kolla på hur allt förfaller eftersom alla vill ha kvar sin enorma feta gräddtårta och äta upp den på samma gång. Ingen vill skära ner på sina lyxprylar, ingen orkar bry sig så länge det inte är deras stad som drabbas av värme/torka/översvämningar (Mölndalsån räknas inte). Folk kommer att börja bry sig när luften inte går att andas längre. Då kommer alla att stå där med sina jävla stadsjeepar, 12000 kronorsjeans, elektriska prylar upp i halsen och undra varför ingen gjorde någonting när det fortfarande gick.

Till termen miljöproblem är det lätt att koppla överbefolkning vilket jag snabbt associerar till min familj vilket i sin tur leder in mina tankar på ämnet flytt som just nu är högst aktuellt. I maj flyttar jag till Majorna. Två familjer blir en och jag får en Marcus och en Oscar på köpet. Spännande. En till sak som är spännande är att jag får röd färg under naglarna när jag kliar mig i hårbotten. Är det bra eller är jag en allmän hälsorisk igen?

Vill bara tacka maffialigan som skickat utpressningskortet till mig, det värmde hjärtat.
Läs: Jennys blogg www.dennyaroran.blogg.se , för hon är i Uganda och är så jävla bra.
Bild: Tagen från www.theaoi.com och är redigerad av Sarah Howell som är duuuktig.

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2007-02-06 13:05:48

ag kommer och hälar på!! love

Postat av: Linn

Publicerad 2007-02-06 13:06:46

okej, det där blev lite fel.. jag skyller på henric.. skulle stå; jag kommer och hälsar på.. men jag antar att du fattar det.. puss!

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-02-06 21:04:27

Jag måste verkligen veta, hur får man texten att hamna BREDVID bilden, och inte under?
Jag blir tokig.

Postat av: Anna

Publicerad 2007-02-06 21:05:00

Ok, jag måste verkligen veta, hur får man texten att hamna BREDVID bilden och inte under? Jag blir tokig.

Postat av: Anna

Publicerad 2007-02-08 13:40:20

Maffiamedlemmar och vykort.. Qué?
Now you lost me. Men jag är ledig nästa helg. What did you have in mind?
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela