Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Det finns inga prinsessor mer, kan vi sluta leka det

Publicerad 2007-02-13 23:12:48 i Allmänt,


Prinsessor

Lika bra att leka bra
hon va fem år
jag som då
Hon vill va det bästa
Hon säger: ”du kan vara soldat och jag prinsessa”

Det finns inga prinsessor mer
kan vi sluta leka det
och hon slutar le
Ja, jag är ett monster
men någon måste

När du var liten grät du hela tiden
och mamma sa att det är värt att leva
Det är värt att leva
se på din egen far
när alla hjältar dör lever kungar kvar
När jag var liten grät jag hela tiden
och pappa sa att det är
värt att leva
”det är värt att leva!”
Men det var han som dog
som en soldat ska
när alla hjältar är döda
lever det kungar kvar

Det finns inga soldater mer
kan vi sluta leka det
Men de är monster
och de är monster
och vi känner att vi måste.

- Laleh

Kommentarer

Postat av: Jooooohanna

Publicerad 2007-02-14 11:30:01

japp, det är solklart. Laleh är grymt bra.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela