Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Hej jag heter Julia och är fem år / Skara ger mig våta drömmar

Publicerad 2007-08-14 20:26:14 i Allmänt,

Jag möter Eva på centralen strax efter halv sju på morgonen och börjar genast hysteriskt fnittra av ingen anledning alls, eller egentligen alla anledningar som det absurda i situationen att vi gått upp strax efter fem på morgonen för att åka till Skara sommarland. Vi möter Becca, Pillan, Elina och Johanna som ringt mig x antal gånger under morgonen för att kolla att jag verkligen inte försovit mig som jag alltid brukar och kliver på tåget.

Väl framme och vi kastar på oss badkläder för att med en femårings förtjusning börja bada.
-   Den vi tar den som ser ut som en toalett
-   Nej vi tar den där
-   Men ah, vi tar allihopa!

Efter två minuter har jag kycklingskinn och hackar tänder men glömmer det mellan varven eftersom jag är helt uppe i mitt rutschkaneåkande. Jag tror inte jag haft så här roligt på hela sommaren och när vi ska åka wakeboard/vattenskidor skrattade jag oavbrutet i över fem minuter efter att Johanna flugit med snöret, tappat badbyxorna och lämnat wakeboarden på land. Att sen Becca gör i stort sett samma sak och att Eva sätter på sig hjälmen åt fel håll gör ju inte saken mindre rolig heller.

Eva beklagar sig över dålig service och dyra hamburgare, alla fryser , alla skrattar och vi är en hårsmån ifrån att missa tåget i Falkenberg efter att ha varit tvungna att springa in på Ica och köpa choklad. Superdag och inatt kommer jag att sova gott och drömma om piratskeppet jag aldrig fick lov att bestiga.

Kommentarer

Postat av: Pillan

Publicerad 2007-08-17 15:51:22

vi tar piratskeppet nästa gång vi kommer dit =) typ nästa år när vi tältar ;). <3<3<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela