Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Barfota mot solvarmt trägolv, och någon gång ska jag tapetsera en hel vägg med låt numer tre

Publicerad 2007-04-08 21:40:06 i Allmänt,

Barfota mot solvarmt tr?golv, och n?gon g?ng ska jag tapetsera en hel v?gg med l?t numer treVarje gång jag tar på mig min lillebrors kläder får jag komplimanger, han i sin tur är skiträdd för att någon av hans kompisar ska se att hans syrra lånar hans kläder och förbjuder mig att vistas i närheten av var dem skulle kunna befinna sig. Jag ska göda honom med påskgodis så att han växer ur sina snygga leejeans så jag kan få dem också. Gick hem ifrån jobbet i snöyra och tygjacka. Kändes lite passé med vinter så jag bestämde mig för att skita i snön och sjöng med i alla töntiga poplåtar jag hade knött in på min mp3 för att orka jogga och skuttade över övergångsstället så att en bilist höll på att vrida nacken av sig.

Om jag någon gång har tyckt att det är krångligt att förklara alla borsor och mammor och pappor och hur jag hör ihop med vem så är det ingenting om man jämför med Marika. Så det så. Känns skönt att inte umgås av kristna kärnfamiljer hela tiden utan få lite omväxling också. Ytterst lite folk på fiket idag. Skönt. Tänkte gå raka vägen hem och plugga efter jobbet, men hamnade efter en tramsig följa-John lek med mina småbröder här. Laddar ner Erykha Badu, längtar efter riktigt bra musik. Det var längesedan jag lyssnade på någon och fick den där hisnande wow-känslan man får när man vet att någonting är riktigt riktigt bra. Söker i spegeln efter magiska drag.

Folk säger jag färgar håret för ofta. Jag säger fuck you. Morotsrött var snyggt men jag vill ha omväxling och vi har passerat tiden med hårfärg då alla måste ha en och samma hela tiden. Övergångar är svåra men när jag ska tänka på någonting jag tycker om tänker jag på lukten och känslan man får av att gå barfota på solvarmt trägolv. Orden skriver av sig så fort jag fått ner dem, Loke sjunger och någon gång ska jag tapetsera en hel vägg med låt numer tre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela