Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Smala Sussie, tunga ögonlock och två tigertämjare (i samma vardagsrum)

Publicerad 2006-09-20 20:51:46 i Allmänt,

Smala SussieVarje morgon står de där och delar ut sina tidningar, Metro och den där nya. Varje morgon en framsträckt hand och varje morgon springer jag skrattandes förbi. Jag orkar inte läsa tidningen, jag är ju sen till lektionen, alltid sen till första lektionen. Förutom i morse, då var jag istället mycket olikt mig där förfärligt mycket tidigare än jag behövde. Linn var i behov av en reskompis. Jag funderade över min oförmåga att bara vara sådär lagom i tid eller otid, alltid detta extremt sena eller tidiga börjar bli lite slitigt.

Igår var det promenad, soffika och avokadomos med Jenny och Smala Sussie, örtte och pumpakärnor med Linn. I natt var det brist på sömn och i morse var det Smala Sussidansen i mitt vardagsrum för andra gången på kort tid.

Sommaren vill inte ge upp, de varma vindarna håller i sig och alla svenskar pälsar på sig kläder för de vet att snart, snart kommer den. Hösten. Och lite längtan är det, efter thé och regn. Lite outtalad längtan om att få krypa ihop och vara lite ensam. Lite braigt skolk och café. Lite film och Smala Sussi var mycket hemskare än jag kommer ihåg den. Miss motor. I morgon är jag tvungen att kliva upp ur sängen fast jag inte orkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela