Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Notes about freedom

Publicerad 2006-09-24 18:59:25 i Allmänt,

Notes about freedomHelgrym dag med världens drag på Liseberg och småbrorsorna i täten. Ögon stora som tefat och ett leende som låg över hela ansiktet och spred sig vidare i kroppen och någonting varmt, någonting stort som tog plats i kroppen som ett otroligt stort varmt bultande hjärta. Jag åkte de små hemska båtarna två gånger i rad; - endast för din skull. Är nu trött illamående och lycklig.

Ibland undar jag om det inte är veckorna som gör att man orkar med helgerna, så är det garanterat den här vecka iaf. Johanna och Pernilla sov här i går och det var eternal sunshine of the spotless mind, toast och annat bra. Vaknade kl. 09.00 av att pappa ringde. Vaknade tio minuter senare igen av att tvättstället ramlade ner i badkaret.

Och liksom hip teens inte bär blue jeans är det ingen som ser fram emot måndagar. Förutom jag. Som längtar mig förbi uppstigning och tandborstning och istället till sol i ögonen och varma händer. Till Vasaparken eller hösten eller fiket på V. Till bildlektioner med glassbägare i gips och mobiltelefoner. Till sena kvällsträningar med klister och blåmärken. Till lite försynt måndagsfniss. Och allt annat som måndagar innebär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela