Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

We are the fucked up generation

Publicerad 2006-10-11 14:38:47 i Allmänt,

We are the fucked up generationOm vi aldrig slutar att gå barfota i skorna, kommer sommaren att fortsätta för alltid då? Är lite för klen för att kunna genomföra projektet men drömmer om spacade hårfärger och galna frisyrer som en magisk hand som lyfter mig över stressen. Fyra trappor ner. Tror du att det fungerar? Läser busspoesin på mornarna. Ett radioaktivt glas med mjölk. Och när jag åkte hem blundade jag och tänkte mig dansandes bland alla höstlöven med en likadan klänning och kappa som hon på Gavaldas bokomslag. Det krävs romantiseringar av hösten för att man inte ska stänga av klockan när den ringer 06.00 och det är mörkt och fuckat förbannat kallt.

Härligt klass. Flummig dag. Min mobil ringde på lektionen idag, jag MÅSTE verkligen byta ringsignal. Men jag måste aktivera någonting först, och jag orkar inte krångla med sånt där. Och snart kommer Eva. På tal om oteknisk. Skulle pluggat, men fattar inte hur man får fram gårdagens förstasida på Gp:s hemsida. Om någon vet är det bara att höra av sig.

Vem ska ta på sig ansvaret att vara sådär otroligt jävla jobbig och trendlös? Lite läskigt med alla klonade människor på skolan. Bör vi starta en kampanj? Bör vi kasta en frisbee på Mr. X mitt under gudstjänsten, attakera med kritik. Som ett knytnävsslag mitt i solar plexus? Jag tror vi borde informera folk om att det inte är obligatoriskt att alltid avskriva sig ansvaret till någon annan. Amen.



Titta på: Nyheterna; Det har min samhällslärare predikat om, och eftersom jag själv inte går i närheten av en TV av fri vilja, och absolut inte har för vana att sätta på aktuellt kan du väl vara så snäll och göra det åt mig.

Läs: Busstidtabeller, då är det hysteriskt mycket lättare att komma i tid till saker och ting, tro mig, jag har prövat båda varianterna!

Lyssna på: Människorna omkring dig. Nu.

 

Kommentarer

Postat av: Den där med J

Publicerad 2006-10-11 20:28:21

systeryster, vacker är du!

Postat av: nathalie

Publicerad 2006-10-16 18:22:26

hej raring:) kul att hitta din fina blogg

Postat av: Carro

Publicerad 2006-10-16 20:38:03

Juliaa :) Var det dig jag såg springandes vid brunnsparken idag?

Postat av: Linn

Publicerad 2006-10-16 21:06:50

jag.. typ.. skanar dig..

Postat av: natta

Publicerad 2006-10-16 22:13:25

jodå, allting flyter på:) för dig då? pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela