Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Hennes liv som populärkultursjunkie

Publicerad 2006-10-03 15:56:07 i Allmänt,

ImagineDet här är dagen som liksom kom lite av sig. Jag är inte van vid att inte ha någonting att göra och tjurar över att jag inte kan få lite att jobba med nu när jag har ork, avlasta mitt framtida jag i december. Ska jobba lite på att inte bara ha ett av och ett påläge, utan ett mittemellan också. På lördag ska jag gå på Cats och ifrån samma person som bjöd mig dit fick jag även dagens braiga mening i ett mail för ett ta sedan. Jag tror på inspirerande människor som ett sorts andra syre, en dragkrok och stötdämpare i den livslånga upp och nedförsbacke som kallas liv.

Kanske borde jag ta och börja förändra världen nu, eller åtminstone börja brinna för någonting. Börja åka skateboard baraför att eller lära mig att fota. Kanske börja med att försöka slita blicken ifrån de två killarna som står uppe på taket utanför mitt fönster.

Ute i vardagsrummet sitter Carl i soffan med ögon stora som jag vet inte vad i ett brilljant försök att inte somna framför Pippi Långstrump. Jag har varit där och skakat i honom tre gånger. Längre ut och längre upp bildar molnen egna formationer som i ett försök att säga come on, let´s take a walk on the wild side och löven sjunger oh yeah, kom och dansa med oss nu.  Kaxigt.

Läs: Anna Gavaldas bok "Tillsammans är man midre ensam" om du ska läsa något. Jag försökte att inte sträckläsa den, för jag var rädd att den skulle ta slut. Samtidigt som jag skyndade mig hem bara för att få sätta mig med en kopp the i soffan och bara läsa. Underbar relationsroman om likheter i olikheterna, rädslan för att bli sviken igen och det där fina som kallas kärlek.

Titta på: Den skruvade svenska gangsterkomedin Smala Sussie som bjuder på bisarra personer och en rapp dialog på sjungande värmländska. Ulf malmros som har regisserat filmen har tagit flera saker ifårn sitt eget liv. Scenen på biografen när erik bestämmer sig för att flytta till Stockholm är självupplevd. Fast i verkligenheten var det ET och inte Pulp Fiction de såg på när filmen stängdes av pga. att de glömt att skicka den sista akten och han som skötte bion gick fram och ställde sig längst fram för att på bred värmländska berätta slutet...

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2006-10-04 07:19:34

haha.. smala sussie.. äger sönder.. nej, men hur är det idin del av stan? här är det kallt.. sitter själv i skolan. ingen annan har kommit. tog med mig en filt bara för att jag visste hur trött och fusen jag skulle bli..

puss o kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela