Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

För mycket av det goda kan vara helt fantastiskt

Publicerad 2006-10-31 18:43:22 i Allmänt,

För mycket av det goda kan vara helt fantastisktOch trots att hon vaknar med lite sandpapperhals och tunghuvud går hon upp och tänker att jodå och jamenvisst. Och gröt lagas och fåglarna håller käft utanför fönstret men snöovädret uteblir och det är flecetröjekallt trots att det alltid är för varmt i lägenheter. Och Eva ringer men bussen går och det blir jacka på axeln, flaxhalsduk och uppknutna skosnören i full fart mot busshållplatsen. Faktiskt i tid. Och där står hon och väntar när jag kliver av vid Järntorget, med undervattensskor som tål nästan allt och det blir lite småkik här och där i affärer men efter ett tag landar vi på husaren. Och återigen är det människoskådning och innutisnack och vi får ett yrväder på besök, för inte heller idag bryter jag trenden som innebär att man kombinerar Linn med Jenny för att få ut det ultimata av dagen. Åker hem med mörkaste mörkret runtomkring upplyst av ljusaste ljuset innuti och Stuart Murdoch som sjunger högre än stadens ljud och spårvagnens gnissel och regnet som börjar falla precis när jag hunnit komma under tak.



Lyssna på: I´m from barcelona. Hörde låten "We´re from barcelona" och blev helt glad. Vet inte varför jag kände igen den så mycket, kanske har den gått på radion? Ingen aning. Skön i alla fall. Gå in på deras hemsida eller på myspace, http://www.myspace.com/imfrombarcelona  för att lyssna. Tyvärr går det inte att ladda ner därifrån.

Läs: Jonas Hassen Khemiris nya bok "Montecore- En unik tiger". Han är språkbegåvad, halvtunisier, skärpt, snygg och har dessutom någonting mycket vettigt att säga. Tycker att det borde bli obligatoriskt för hela Sveriges gymnasielever att läsa den här boken. Så spring till bibblan och låna den nu, eller gör som Jenny och vänta på att den kommer som pocket, jag lovar att säga till när det händer.

Sluta aldrig med: Att ge dina vänner små saker trots att de inte fyller år. Det är ingenting som är en sån effektiv hand kombinerat hjärtvärmare som ett brunt skrovligt kuvert med en fin skiva innehållandes fransk musik. Tack Jenny.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2006-11-01 19:32:40

Ja, förutom att "We're from Barcelona" var sommarens "Hej Hej Monika" ellee "Ingen vill veta var du köpt din tröja" (sommarplåga alltså), så är det väldigt underligt att du känner igen den. ;)

Postat av: Julia

Publicerad 2006-11-01 21:49:22

Tack för upplysningen! (jag har aldrig försökt få er att tro att jag hänger med i svängarna heller)

Postat av: Johanna

Publicerad 2006-11-02 17:57:26

Måste säga att bilden är helt otrolig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela