Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Carbon monoxide

Publicerad 2006-10-26 18:59:39 i Allmänt,

Carbon monoxideIbland känns det som Hiroshima och Ale fucking stenar i magen, ibland vill jag bara gråta. Inte för att jag är ledsen, utan arg. Arg för att jag är så oförmögen att påverka världen, arg för att hur många paket rättvisemärkt kaffe vi än köper kommer arbetarna i Colombia att fortsätta att dö som flugor ute på odlingarna. Arg för att det "saknas" 50 miljoner flickor i indien och för att det är de som skriker högst och är vackrast som är bäst. Jag är så arg att jag kan börja gråta över att de binder fast småbarn i sträbänkar på barnhem i Kina och låter dem sitta där hela dagarna. Arg för att jag inte kan hjälpa de barn som ingen älskar för att alla pengar jag skickar hamnar i någon annans ficka och för att de låter små barn ligga och självdö på de där jävla barnhemmen i Kina och Rumänien. Arg, men mest ledsen över att det inte finns någon där som saknar dem när dem är borta. Jag är så förtvivlat jävla skitarg över att de avrättar utvecklingsstörda människor i texas och över att George Bush får sitta kvar som USA:s president. Arg för att vi aldrig tittar varandra tillräckligt länge i ögonen för att se om någonting är galet, arg för att jag antingen är för nära eller aldeles för långt bort. Arg för att det är så vackert när himlen rodnar trots att det beror på våra utsläpp. Arg för att det fula ofta är förklätt, och för att vi aldrig kommer att få så många ord som jag behöver för att kunna förklara någonting.

Lyssna på: Belle and Sebastian, en medieskygg Skottsk grupp som med den grymt bra sångaren Stuart Murdooch har gett ut nio album och blivit otroligt stora inom vissa områden. Prefekt musik om man behöver lugna ner sig. Som jag. Det var Eric som introducerade mig, han ska ha credit och låten "This is just a modern rocksong" har legat på min mp3 nu sen i våras. Andra favoriter är "Dress up in you" "the state I am in" "white colored boy" och "lord Anthony" . Ni kan checka dem på www.belleandsebastian.com
Lyssna inte på: Olle, vår skolpräst. Han snackar massor av goja och försöker propagera för saker och åsikter han inte fattar att man kan tvinga människor att tycka. Jag tycker dessutom inte att det är moraliskt riktigt för en skola att ha en pastor som är emot kvinnliga präster.

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2006-10-26 19:32:10

Din bild är den underbaraste jag sett på väldigt länge, jag blir lycklig. Jag kommer sakna dig nu, vännen min!

Postat av: Linn

Publicerad 2006-10-26 20:36:51

sparka prästen OCH hur kan du vara så uppblåst att du säger att du är bäst? "det är de som...är vackrast som är bäst". Ja du hör ju själv hur det låter.. ;P tycker massamassa om dig och snälla, låt oss vara arga ihop för jag har gått och bubblat av ilska några dagar.. saknar dig julia.

Postat av: Anna

Publicerad 2006-10-26 22:20:15

Lyssna inte på Olle, såna människor vill bara hämma en, försöka tygla sånt som inte ska tyglas.
You know better, girl, I know it :)

Lyssna på "dirty dream number two" av Belle&Sebastian också, den är härlig. och "the boy with the arab strap", "I'm a cukoo", "I am waking up to us" etc. etc.

Och JA! Jag vill SÅ gärna shoppa med dig! Skickar ett sms ang. tid och sånt. YAY!^^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela