Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Kanske är du rösten i mitt huvud som sviker när ingen egentligen lyssnar.

Publicerad 2006-05-20 22:01:06 i Allmänt,

Hopp
Skrapsår, blåmärken, gräsfläckar. Omänskligt tidigt uppstigna och blåfrusna har vi tillbringat dagen på Kungsbackas stora gräsmatta. Just det, jag talar om Aranäs Open. Regnet började en millisekund efter att vi påbörjat vår uppvärmning. Jag orkar inte skriva om hur det gick, jag orkar inte med folk som skrattar åt mig just nu, alltså tar vi det en annan dag.

Jag läste en saga om en lindanserska, en lindanserska med skostorlek 34 som tillslut föll genom luften och landade bland sågspånen med en trasig paljettkjol och en passerad karriär. Historien tog slut ungefär samtidigt som det dolda spåret på coldplays skiva började spela, ungefär samtidigt som Christina slängde in väskan på mitt rum och sa åt mig att packa upp den. Antar att Carola sjunger snart, antar att jag borde vara intresserad, antar att jag återigen ägnat kvällen åt saker som bara tar mig längre bort ifrån det som redan är ljusår härifrån..

Jag har blivit hundra år äldre och era ord vill inte riktigt försvinna, i början var det uthärdligt. Inte längre. Förlåt att jag inte passar in, men det har blivit svårare att laga allt ni förstört.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela