Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Vem pra Bahia

Publicerad 2006-06-04 23:17:52 i Allmänt,

Elin och JKuliaAtt känna är inte så svårt, att förstå är desto svårare. Jag saknar Spanien, jag saknar friheten. Här krymper lägenheten och Göteborg för varje nytt andetag. Snart kommer jag inte klara av att gå upprätt längre. Allt är för litet. Vem pra Bahia Elin, kom igen vi struntar i att vi inte är 18.

Det är så svårt att veta hur man ska hantera vissa saker. Jag orkar inte ens prata i klartext, jag orkar nog inte ens vara ärlig mot mig själv (förlåt John) när allting kryper för tätt inpå vill jag bara skrika. När folk kommer för nära mig vänder jag mig ut och in när ingen vill komma nära går jag sönder. Menar inte något speciellt som hänt och det jag skrev var inte riktat till någon speciell. Bra, ville bara ha det sagt. Längtan ligger raklång, sträcker sig över en kontinent, lyser gul som rapsfälten. Jag längtar till tiden då hemlängtan inte längre kommer att sträcka sig bortåt, utan hem.

Träffade Johanna för en stunds solning på altanen och prati lördags. Var sen ute med tjejerna i klassen och sov hos Eva. I morgon är det återträff med Hönötjejerna och bifristfolket. Vi ska umgås, ha trevligt och kolla på filmen som spelades in under vår vistelse där. Känner att jag skriver torrt och tråkigt nu. Sorry. Jag har ironiskt nog fått soleksem över mina armar nu när jag kommit tillbaka till Sverige. Det vore ju mer logiskt om något sådant inträffat i Spanien. Men icke sa nicke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela