Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

This is just a modern rocksong

Publicerad 2006-06-12 19:52:58 i Allmänt,

This is just a modern rocksongEfter att under gårdagen ha kommit på mig själv med att ha önskat dåligt väder istället för att bli frisk får jag en lättare shock och vaknar lite friskare idag. Jag går upp aldeles för sent och får med mig alldeles för lite grejer och springer aldeles för långsamt för att hinna med bussen, jag panikringer och mor kör mig till en annan busshållplats så jag kommer med avtalad buss. Väl nere i önnered är vi bara 7 stycken och får ändå sitta och vänta i en tre kvart på vissa andra, jag som aldrig annars kommit i tid blir lite besviken över att ha valt absolut fel tillfälle att göra det på. Vi åker iväg långt efter avtalad tid, men är aldes för uppspelta för att bry oss närmare om saken. De två båtarna vi åker med är ägda av två i klassen, och mitt vardagsrum ser futtigt ut i storleksjämförelse. På Jennys fjorton meter långa båt får vi utan problem plats nitton stycken, i fören. Vi tillbringade en solig och skön dag på Kungsö (tror jag den hette). Till och med jag badade, dock inte frivilligt.

Efteråt åkte vi in till torget och jag har äntligen hittat skor som passar till min klänning och inte gör mig fattig. Köpte även en förskräcklig tubtop, jag vet inte varför jag gjorde det. Livet är fullt av överraskningar. På tal om överraskningar, snuvan har börjat bli en del av min vardag och sådant som ont i huvudet stör mig inte längre.

Lyssnar på Belle and Sebastian. Lyssnar efter små små mirakel de kanske har klämt in mellan raderna... Man får aldrig sluta hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela