Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Min glömska brast igår kväll.

Publicerad 2006-07-30 22:25:38 i Allmänt,

Jag kommer aldrig klä i dina ord.
Nu är jag hemma ett litet tag igen, fast det känns som jag är borta. Satt i samma vagn som systrarna Kallur på väg hem ifrån Norrköping med ett knippe påfågelfjädrar och kände mig allmänt nöjd. Jag har slutat sakna och målat vit grundfärg, snart blir det terracotta. Överallt.

Min glömska brast igår kväll och jag kom på att allt var lånat, allt var ett skal. Det var rätt skönt att komma ut och lufta sig, i det fria. Fast det gör lite ont, att lämna sig själv där bak, och allt som följer med. jag är inte klar än, inte än. Men snart. Och jag vet att det är värt allt besvär, jag vet det.

Mitt skrivande går, smällhårtidörraråtskitskogen, sådär, men jag ska inte tappa hoppet, jag ska kunna försörja mig på det någon dag, gång, eller två. Och jag behöver pengar. Man borde utnyttja det man har, jag ska utnyttja min tankspriddhet och göra succé.

Känner mig som i en kokhet bur i den här lägenheten. Men det är lugnt, jag flyger snart. Förlåt mig att jag virvlar, men det är såhär att mina tankar aldrig kan vara, stilla.

Kommentarer

Postat av: Bella

Publicerad 2006-08-03 12:18:01

Om du någonsin skriver en bok kommer jag definitivt köpa den.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela