Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

I Archengelsk går solen aldrig ner ikväll.

Publicerad 2006-07-16 21:49:05 i Allmänt,

I Archengelsk går solen aldrig ner ikväll.Har du tändstickor, tillräckligt om jag vill bränna ner Göteborg? Jag har motivaionen att stanna kvar, tills jag byggt upp det du raserat. Bara för att få se din min, när jag lyckas. Försöker hålla näsan över ytan och lämna vissa saker bakom mig, saker som har kört fast och inte vil lossna. Det är så svårt att säga tack till människor som förtjänar det och så svårt att inte hata sig själv för saker som inte går att spola tillbaka. Det finns vissa personer som fyller mig med nåonting som lätt gör ont och när som hellst hotar att explodera, jag måste brja undvika de personerna. Sen finns det vissa som fyller mig med bra saker, Johanna, Elin och Linn till exempel, bless. Bohuslän andas sommar och jag är glad över att vara hemma. Snart åker jag igen, det är jag glad för.

Åker till Åhus för att spela beach-handboll på tisdag, Anna har gjort rosa tröjor til oss, de matchar verkligen våra gröna shorts, vil ser ut som en skock lisebergskaniner på rymmen, men som Anna sa till mig, man får bjuda på sig själv, jag håller med. Håller tummarna för fint väder, regn hade känts lite motigt. Fick panik efter att ha pratat med Linda i telefon, gick ut och sprang i morse, när jag ramlade innanför dörren efter 34 minuter och 29 sekunder insåg jag att jag inte skulle få upp min kondis så mycker mer på två dagar. La mig på marken ocMen jag nöjer mig med det och hoppas att viljan ska rädda mig.

Hän var med i Bohuslän ett par dagar, det blev min räddning, hittade ett par filmer vi spelat in, en ifrån sexan eller sjuan när vi sprang omkring på Bilhälls, det var tider det. Dessutom en musikvideo och ett bildspel. Nostalgi. Jag kan inte lyssna på "med solen i ögonen" utan att tänka på dig och önskar jag stått brevid på lars winnerbäck konserten.

I morgon åker jag till mamma, känns inte som jag gör så mycket mer än att packa, önskar jag bara behövde packa när jag var på väg någonstans dit jag längtade, packning ska vara någonting man gör med hopp, eller med ett minne i bagaget. Så fort jag fyllt 18 åker jag ut, i världen. Vill du föja med?

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2006-07-17 10:40:35

du gör mig glad!

Postat av: M

Publicerad 2006-07-17 19:09:29

Mig med!

Postat av: Linn

Publicerad 2006-07-20 16:08:12

jag följer med...

Postat av: Anna

Publicerad 2006-07-29 06:56:03

Jag vill folja med Julia, men det vet du redan. Du, jag vill traffa dig nar jag kommer hem fran USA. kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela